rss Ajankohtaista

7.3.2018 14.13

Ei myytävänä! -kansalaisaloite luovutettiin eduskunnan käsiteltäväksi

Vammaisjärjestöjen yhteinen Ei myytävänä! -kansalaisaloite luovutettiin keskiviikkona 7.3. eduskunnan puhemies Paula Risikolle. Se etenee myöhemmin keväällä eduskunnan käsittelyyn.

Ei myytävänä! -kansalaisaloitteen tavoitteena on lopettaa vammaisten henkilöiden välttämättömän avun ja tuen kilpailuttaminen. Hankintalain mukaista kilpailutusta ei tule soveltaa koko elämän mittaisten asumista, henkilökohtaista apua ja puhevammaisten tulkkausta koskevien palveluiden hankintaan.

Aloite keräsi muutamassa kuukaudessa yli 72 000 allekirjoitusta.

Ei myytävänä! -kansalaisaloitteen takana on 32 valtakunnallista vammaisjärjestöä, mukaan lukien CP-liitto.

Lue lisää Ei myytävänä! -kansalaisaloitteen verkkosivuilta.

eimyytavana_aloiteluovutus_12
Kansalaisaloite ”Vammaisten henkilöiden välttämättömän avun ja tuen kilpailuttamisen lopettaminen” luovutettiin eduskunnan puhemies Paula Risikolle keskiviikkona 7. maaliskuuta. Aloitteen luovuttajina olivat Markku Virkamäki Kehitysvammaisten Palvelusäätiöstä, Jukka Tahvanainen Näkövammaisten liitosta, Petri Pohjonen Invalidiliitosta, Markku Jokinen Kuurojen liitosta, Tarja Parviainen Autismi- ja Aspergerliitosta, Lisbeth Hemgård FDUV:stä sekä Sari Tervonen Epilepsialiitosta. Aloitteen luovuttajat edustivat monipuolisesti vammaisjärjestökenttää.