rss Ajankohtaista

19.12.2018 15.59

Haku CP-liiton kursseille 2019 on alkanut

CP-liitto järjestää vuosittain sopeutumisvalmennuskursseja perheille, nuorille ja aikuisille. Kurssien tavoitteena on osallistujien elämänhallinnan ja elämänlaadun parantuminen. Osallistujat saavat kursseilla tietoa, tukea ja turvallisen tilan oman tilanteensa käsittelyyn.

Varsinaisen ohjelman lisäksi kursseilla vietetään yhdessä rentoa vapaa-aikaa. Jokainen kurssi on ainutkertainen tapahtuma, joka muotoutuu osallistujiensa näköiseksi ja oloiseksi. Vertaisuus ja pienetkin onnistumisen kokemukset tuovat voimavaroja arkeen myös kurssin jälkeen.

Ohjelmista vastaavat perhe- ja sosiaalityön, erityisopetuksen, musiikin, teatterin, taiteen ja hyvinvoinnin ammattilaiset. Jokaisella kurssilla työskentelee tarvittava määrä lähityöntekijöitä tai avustajia.

Kaikki kurssit ovat osallistujille maksuttomia. Myös kurssiin liittyvät matkakulut korvataan halvimman mahdollisen matkustustavan mukaan.

Kursseille hakeminen

Vuonna 2019 perhekurssien hakuaika päättyy 31.3. ja nuorten ja aikuisten kurssien hakuaika päättyy 12.4. Valinnoista ilmoitetaan hakijoille toukokuun alkuun mennessä.

Kursseille haetaan täyttämällä sähköinen hakulomake.

Halutessasi voit tulostaa ja täyttää paperisen lomakkeen. Avaa lomake tästä linkistä.
Lähetä täytetty lomake osoitteeseen: kurssisihteeri Anne Heiskanen, Suomen CP-liitto ry, Malmin kauppatie 26, 00700 Helsinki.

Lapsilta ja nuorilta tarvitsemme hakemuksen liitteeksi kuntoutussuunnitelman tai lääkärintodistuksen. Myös aikuisten kursseille hakevien kannattaa liittää mukaan kuntoutus- tai palvelusuunnitelma tai lääkärintodistus. Se varmistaa osallistujan tarpeita vastaavan avustamisen ja siten hyvän kurssikokemuksen.

Webinaarit rohkaisevat hakemaan kursseille

Kurssien lisäksi CP-liitto tarjoaa kurssien kohderyhmille kaksi ilmaista webinaaria, joiden tavoitteena on mm. madaltaa kurssille hakemisen kynnystä.

Miten puhua vammasta lapsen kanssa -webinaari 7.2. klo 17-19 on suunnattu CP-liiton kursseille osallistuneille tai osallistumista suunnitteleville perheille, kurssityöntekijöille ja kaikille aiheesta kiinnostuneille. Ilmoittaudu webinaariin viimeistään 31.1. tästä linkistä.

Uskalla unelmoida (ja tulla kurssille) -webinaari 14.3. klo 17-19 on tarkoitettu aikuisille, jotka pohtivat kurssille tulemista. Paikalla on kokeneita kurssilaisia ja ohjaajia rohkaisemassa. Ilmoittaudu webinaariin viimeistään 28.2. tästä linkistä.

Lisätietoa kursseista

Lue lisää kursseista osoitteesta cp-liitto.fi/kurssit tai kurssiesitteestä tästä linkistä. Kurssiesite postitetaan cp-yhdistysten jäsenille vuodenvaihteessa.

kurssivihko 2019 kansi

Lue lisää vuoden 2019 perhekursseista tästä linkistä.

Lue lisää vuoden 2019 nuorten kursseista tästä linkistä.

Lue lisää vuoden 2019 aikuisten kursseista tästä linkistä.

Kysy lisää kursseista

sosiaalisen kuntoutuksen asiantuntija