rss Ajankohtaista

12.3.2018 12.08

Järjestöt kannustavat Aivoviikolla: vaali aivojasi

Kansainvälistä Aivoviikkoa vietetään 12.-18. maaliskuuta. Suomessa NV – Neurologisten vammaisjärjestöjen aivoviikon teema on vaali aivojasi.

NV-verkosto muistuttaa Aivoviikon tapahtumissa ympäri Suomen, että aivoterveydestä huolehtiminen kannattaa aina: nuorena ja vanhana, terveenä ja sairastuneena.

Kun aivojen terveyttä vaalii kaiken ikää, riski sairastua moniin neurologisiin sairauksiin pienenee. Aivojen suojaaminen vähentää riskiä saada vammoja, joiden seuraukset voivat olla pitkäkestoisia tai jopa pysyviä. Aivoista huolehtiminen tukee toimintakykyä ja voi hidastaa sen heikkenemistä myös silloin, kun ihmisellä on jokin neurologinen sairaus tai vamma.

NV – Neurologisilla vammaisjärjestöillä on Aivoviikolla aivoja vaalivia tapahtumia eri puolilla Suomea. Lue lisää: nv.fi/tapahtumat

aivohoitola_2018
NV – Neurologiset vammaisjärjestöt on 14 valtakunnallisen järjestön verkosto, joka ylläpitää ja edistää jäsenjärjestöjensä yhteistyötä neurologisesti sairaiden ja vammaisten ihmisten hyväksi. Verkoston edustamat sairaus- ja vammaryhmät koskettavat suoraan yli 1,5 miljoonaa suomalaista. CP-liitto kuuluu NV-verkostoon.