Maailman CP-päivän 2018 tapahtumat

Maailmassa syntyy joka päivä yli tuhat cp-vammaista lasta. Yhteensä cp-vammaisia ihmisiä on 17 miljoonaa. Suomessa cp-vammaisia lapsia syntyy vuosittain noin 120. Maailman CP-päivän tavoitteena on tehdä tuo joukko näkyväksi.

Maailman CP-päivää vietetään vuosittain yli 65 maassa. Suomessa CP-liitto paikallisyhdistyksineen viettää päivää jakamalla tietoa cp-vammasta ja poistamalla näin vammaan liittyviä ennakkoluuloja ja vääriä käsityksiä.

Tunnistat cp-yhdistysten väen vihreästä väristä. Tule tapaamaan meitä ja hakemaan siivousväline, jolla on hyvä pyyhkiä ennakkoluuloja!

Maailman CP-päivä Raisiossa

Tänä vuonna CP-liitto järjestää Maailman CP-päivän päätapahtuman Raisiossa, kauppakeskus Myllyssä, yhteistyössä Turun seudun CP-yhdistyksen kanssa. Paikalla kauppakeskuksessa on cp-vammaisia ihmisiä ja alan ammattilaisia. Tarjoamme tietoa ja kohtaamisia klo 11-17 sekä noin klo 13 pyörätuoliflashmobin. Lisätiedot: Heidi Huttunen, p. 040 589 5893, heidi.huttunen(a)cp-liitto.fi

Tapahtumat muissa kaupungeissa

JOENSUU
Pohjois-Karjalan CP-yhdistys järjestää avoimen keskustelun Joensuun pääkirjaston Muikkusalissa lauantaina 6.10. klo 12-14. Tule jututtamaan eri ikäisiä cp-vammaisia ihmisiä ja pyyhi samalla omat ennakkoluulosi cp-vammasta. Yhdistys tarjoaa kahvit ja pienen lahjan, joka valaisee syyspimeillä. Lisätiedot: Minna Sinkkonen, p. 045 673 6254, kmpalvelu(a)hotmail.fi

JYVÄSKYLÄ
Keski-Suomen CP-yhdistyksen väkeä on tavattavissa Jyväskylässä kauppakeskus Sepässä lauantaina 6.10. klo 12-16. Lisätiedot: Tero Aapajärvi, p. 050 364 3288

KAJAANI
Lisätiedot: Merja Mulari, p. 040 8200974, merja.mulari(a)elisanet.fi

KEMI
Tule tapaamaan Meri-Lapin CP-yhdistyksen väkeä kauppakeskus Coronaan lauantaina 6.10. klo 13-16. Tunnistat meidät oransseista paidoista! Lisätiedot: Pirjo Blomster, p. 045 127 1622, pirjo.blomster1(a)gmail.com

KERAVA
CP-liitto toivottaa Keski-Uudenmaan Vammaismessuilla hyvää Maailman CP-päivää 6.10. jakamalla tietoa cp-vammasta ja pyyhkimällä vammaan liittyviä ennakkoluuloja. Nostamme esiin myös Puhevammaisten viikkoa, jota vietetään lokakuun ensimmäisellä viikolla. Lisäksi paikalla on Uudenmaan CP-yhdistyksen väkeä kertomassa yhdistyksen toiminnasta. Lisätiedot: Heli Honko, p.040 501 8212, heli.honko(a)cp-liitto.fi

KUOPIO
Pohjois-Savon CP-yhdistys viettää Maailman CP-päivää Kuopiossa kauppakeskus Matkuksessa klo 12-15. Tilaisuudessa aikuisilla ja lapsilla on mahdollisuus kokeilla pyörätuolilla liikkumista esteradalla. Pyörätuolitanssiryhmä Kieroon kelloojat esiintyy klo 12 ja 13. Lisätiedot: Arja Heiskanen, p. 040 544 1917, arja.heiskanen(a)tahkogolf.fi

LAHTI
Lahden seudun CP-yhdistyksen väkeä on tavattavissa Lahdessa lauantaina 6.10. Lisätiedot: Ilona Ihaksi, p. 0500 604 590, ilona.ihaksi(a)gmail.com

LAPPEENRANTA
Etelä-Saimaan CP-yhdistyksen väkeä tavattavissa Lappeenrannassa, IsoKristiinan kauppakeskuksessa lauantaina 6.10. klo 10-14. Lisätiedot: Lea Härkönen, p. 045 52087605, lea.harkonen(a)gmail.com

MIKKELI
Etelä-Savon CP-yhdistyksen väki on tavattavissa Mikkelin pääkirjastossa ständillä maanantaina 1.10. klo 10-17. Tule tapaamaan cp-vammaisia ihmisiä ja hakemaan oma siivousvälineesi, jolla voit pyyhkiä pois ennakkoluulosi. Lisätiedot: Etelä-Savon CP-yhdistyksen puheenjohtaja Virpi Siiskonen, p. 050 553 1410, virpi.siiskonen(a)surffi.net.

Yleisötapahtumien lisäksi Maailman CP-päivään liittyvä aineistonäyttely on esillä Kallion kirjastossa Helsingissä sekä Joensuun, Mikkelin ja Oulun kaupunginkirjastoissa.

Katso CP-liiton lukuvinkit: Kirjoja cp-vammaisuudesta (pdf)

maailman cp-päivän logo wcpday

#pyyhiennakkoluulosi #cpliitto #worldcpday