rss Ajankohtaista

14.8.2018 9.21

Tule vapaaehtoiseksi Hämeenlinnan bocciakisoihin

CP-liitto etsii vapaaehtoisia toimitsijoita boccian mestaruuskilpailuihin Hämeenlinnaan 29.-30. syyskuuta.

Vapaaehtoiset toimivat tapahtumassa sihteereinä ja tuomareina. Sihteeri pitää ottelupöytäkirjaa ja palauttaa pallot heittokierroksen jälkeen, tuomari jakaa heittovuorot pelin edetessä sekä valvoo lajin sääntöjen ja oikeudenmukaisuuden toteutumista. Kilpailuissa paikalla on kokenut ylituomari ja tuomarineuvosto, jolta voi kysyä neuvoa ongelmatilanteissa.

Boccian mestaruuskisojen ilmapiiri on rento ja pelaajat ystävällisiä. Vapaaehtoiseksi voi tulla myös ilman aikaisempaa kokemusta lajista. Vapaaehtoisten on kuitenkin oltava vähintään 15-vuotiaita.

CP-liitto kouluttaa vapaaehtoiset lajin sääntöihin, toimitsijoiden tehtäviin sekä liikuntavammaisten kanssa toimimiseen. Perehdytys järjestetään perjantaina 28.9.

Bocciakisojen vapaaehtoisena
  • tutustut perinteiseen vammaisurheilulajiin

• saat unohtumattoman elämyksen ja koet aitiopaikalta jännittävän kisatunnelman
  • saat todistuksen koulutuksesta ja kilpailuissa toimimisesta
  • saat CP-liiton painetun bocciaoppaan
  • saat lounaan kilpailupäivinä
Boccia on petankin kaltainen, tarkkuutta ja keskittymistä vaativa pallopeli. Palloa voi pelata heittäen, potkien tai vierittäen. Boccia on ollut paralympialaisten lajina 1980-luvulta saakka. CP-liitto on järjestänyt vuosittaiset boccian mestaruuskilpailut lähes yhtä kauan.

Ilmoittaudu mukaan heti! Paikkoja on rajoitetusti ja ne jaetaan ilmoittautumisjärjestyksessä.

Lisätiedot ja ilmoittautumiset:
Anu Patrikka
anu.patrikka(a)cp-liitto.fi

bocciatoimitsijattyössään
Toimitsijoita työssään CP-liiton bocciakisoissa Joensuussa 2015.