rss Ajankohtaista

Vammaisavustajia Helsinkiin

Suomen CP-liitto hakee Laajasalon palveluasuntoihin vammaisavustajia vakinaisiin tehtäviin ja tuntityöntekijöiksi sijaisuuksiin.

Vammaisavustaja avustaa liikuntavammaisia asiakkaita päivittäisissä toimissa. Työhön kuuluu avustaminen muun muassa pukeutumisessa, peseytymisessä, ruokailussa, ruuanlaitossa ja kodinhoidossa. Vammaisavustajat avustavat asukkaita myös kodin ulkopuolella asioinnissa, kuten kaupassa käynnissä, asioiden hoidossa ja muissa arkielämän toimissa. Avun tarve on ympärivuorokautista.

Laajasalon palveluasunnoissa asuu 10 vaikeavammaista aikuista henkilöä. Palveluasunnot sijaitsevat ostoskeskuksen vieressä kerrostalossa, jossa liikuntaesteettömien asuntojen lisäksi on muita, tavallisia vuokra-asuntoja. Vammaisavustajat työskentelevät kolmessa vuorossa.

Avustajilla täytyy olla hyvä suomen kielen taito, koska osalla asukkaista on myös puhevammasta johtuen hyvin epäselvästä puheesta tai he kommunikoivat puhetta korvaavilla menetelmillä.

Vakinaisiin työsuhteisiin ovat etusijalla hakijat, joilla on sosiaali- ja terveysalan ammattitutkinto.Työsuhteessa noudatetaan yksityisen sosiaalipalvelualan työehtosopimusta (palkkaluokka G15).

Lähetä kirjallinen hakemus ansioluetteloineen sähköpostitse 22.7. mennessä
anne.holmberg(at)cp-liitto.fi