CP-liiton nuorten kurssit 2019

Nuorten kurssien tavoitteena on tuoda rohkeutta, laajentaa kaveripiiriä ja auttaa jäsentämään tähän elämänvaiheeseen liittyviä kysymyksiä turvallisten aikuisten kanssa. Samalla harjoitellaan uusien ihmisten kanssa toimimista, vastuun ottamista ja itsestä huolehtimista. Kursseilla metsästetään elämyksiä ja tehdään ikävaiheeseen kuuluvia asioita yhdessä. Toiminnan lomassa on aikaa jutella pienemmällä tai isommalla porukalla nuorille tärkeistä asioista.

Vuonna 2019 nuorten kurssit kohdistetaan niille CP-liiton toimintapiiriin kuuluville henkilöille, joilla ei ole merkittäviä kognitiivisia rajoitteita tai keskivaikeaa tai vaikeaa älyllistä kehitysvammaa.

Nuorten kurssien hakuaika päättyy 12.4.2019. Kurssivalinnat tehdään 24.4.2019 ja niistä ilmoitetaan hakijoille toukokuun alkuun mennessä.

Hae kursseille tästä linkistä.

Tubetusta! (kurssinro 100308)
Aika: 25.6.-1.7.2019
Paikka: CP-liiton kurssikeskus Moijala Hattulassa
Kurssi on tarkoitettu 13-17-vuotiaille nuorille. Kurssi on täynnä bändisoittamista, maalaamista ja kaiken tämän kuvaamista videolle. Aikaisempaa kokemusta soittamisesta taikka muustakaan taiteilusta ei tarvitse olla – tule rohkeasti kokeilemaan uutta.

Itsenäistyvän nuoren jutut (kurssinro 100309)

Aika: 4.-9.7.2019
Paikka: CP-liiton kurssikeskus Moijala Hattulassa
Kurssi on tarkoitettu 14-18-vuotiaille nuorille. Kurssilla kurkistetaan yhdessä tulevaan ja mietitään, millaisena sen haluaisi toteutuvan. Paljon toiminnallisuutta, vähän puhelemistakin. Mukana myös järkeviä aikuisia.

Kaupunkiseikkailu (kurssinro 100312)
Aika: 16.-22.7.2019
Paikka: Iiris-keskus, Helsinki
Kurssi on tarkoitettu 11-13-vuotiaille nuorille. Heittäydy koko viikoksi vauhdikkaaseen toimintaan: kaupunkisuunnistusta, yhteisiä retkiä, osallistumisia erilaisiin tapahtumiin ja hienoa yhteismeininkiä. Osallistujat päättävät tahdin ja tekemisen.

Kysy lisää

sosiaalisen kuntoutuksen asiantuntija