CP-liiton perhekurssit 2019

Perhekurssien tavoitteena on tukea koko perheen hyvinvointia ja jaksamista. Siksi myös vammattomien sisarusten osallistuminen kurssille on tärkeää. Hyvinvoinnin työkaluja tarjoavat ohjatun toiminnan lisäksi perheiden keskinäinen tuki ja kokemusten vaihto.

Vuoden 2019 perhekurssien hakuaika päättyy 31.3.2019. Kurssivalinnat tehdään 8.4.2019 ja niistä ilmoitetaan hakijoille toukokuun alkuun mennessä.

Hae kursseille tästä linkistä.

Pienten lasten perheet (kurssinro 100301)
Aika: 3.–9.6.2019
Paikka: Eurajoen kristillinen opisto
Kurssi on tarkoitettu perheille, jossa on 0-3-vuotias vammainen lapsi. Perheitä yhdistää samankaltainen arki iloineen ja haasteineen. Yhdessä jaetaan tietoa, tukea ja kokemuksia. Samaan aikaan lapsi ja sisarukset ovat turvallisten aikuisten hoidossa.

Perheen hyvinvointi 1 (kurssinro 100300)
Aika: 10.–16.6.2019
Paikka: Eurajoen kristillinen opisto.
Kurssi on tarkoitettu perheille, joissa on 4-7-vuotias vammainen lapsi. Kurssilla keskitytään koko perheen hyvinvointiin yhdessä ikätoverien ja vertaisten kanssa. Mietitään viskari-, eskari- tai ekaluokkalaisen vanhemmuutta, jaksamista ja saatavissa olevaa apua. Leikitään, retkeillään ja puhutaan tärkeistä asioista. Syödään valmiissa pöydässä kaikessa rauhassa.

Perheen hyvinvointi 2 (kurssinro 100302)
Aika: 29.6.–5.7.2019
Paikka: Eurajoen kristillinen opisto
Kurssi on tarkoitettu perheille, joissa on 8-13-vuotias vammainen lapsi. Kurssilla keskitytään koko perheen hyvinvointiin yhdessä ikätoverien ja vertaisten kanssa. Aiheita ovat liikuntavammaisen tai monivammaisen koululaisen ajatukset ja tarpeet, vanhemmuus, sisaruus ja perheille tärkeät asiat. Puhutaan, leikitään ja retkeillään. Syödään valmiissa pöydässä kaikessa rauhassa.

Perheen hyvinvointi 3 (kurssinro 100303)
Aika: 6.–12.7.2019
Paikka: Eurajoen kristillinen opisto.
Kurssi on tarkoitettu perheille, joissa on 4-13-vuotias mmc- tai hydrokefaliavammainen lapsi. Kurssilla keskitytään koko perheen hyvinvointiin juuri tämän vammaryhmän erityispiirteet ja arjen tarpeet huomioiden.

Muuta tarjontaa perhekurssien kohderyhmälle

Webinaari: Miten puhua vammasta lapsen kanssa
Aika: 7.2.2019 klo 17-19
Jokaisella lapsella on oikeus saada tietoa itseään koskevista asioista, mutta onko tiedosta lapselle hyötyä vai haittaa? Miten, milloin ja kenen kanssa vammasta on parasta puhua?
Webinaari on tarkoitettu kursseillemme osallistuneille tai osallistumista suunnitteleville perheille, kurssityöntekijöille ja kaikille aiheesta kiinnostuneille. Asiantuntijana psykologi, psykoterapeutti Sari Kujanpää. Ilmoittaudu webinaariin viimeistään 31.1.2019 tästä linkistä tai sähköpostitse: anne.heiskanen(a)cp-liitto.fi.

Jatkotapaaminen: Pysytään kasassa (kurssinro 100320)
Aika: 22.-24.3.2019
Paikka: Eurajoen kristillinen opisto
Kesän 2018 perhekursseille osallistuneiden tapaamiseen mahtuu 10-12 perhettä. Ilmoittaudu 28.2.2019 mennessä: anne.heiskanen(a)cp-liitto.fi.

Kysy lisää

sosiaalisen kuntoutuksen asiantuntija