Lahjoita liikuntaan

Unelmissamme me kaikki liiikumme. Arjessa toiset meistä tarvitsevat enemmän tukea liikkumiseen Siksi Suomen CP-liitto ja Rotarypiiri 1430 järjestävät Unelmien liikunta -kampanjan, jolla tuetaan liikuntavammaisten ihmisten liikunnan harrastamista.

Tiedämme kaikki, mikä merkitys liikunnalla on terveydelle ja hyvinvoinnille. CP-liitto haluaa tarjota liikuntavammaisille ihmisille yhdenvertaisen mahdollisuuden liikuntaan ja vähentää näin eriarvoisuutta.

Suomessa on 16 000 – 17 000 liikuntavammaista ihmistä. Neurologisten vammojen lisäksi noin viidellä prosentilla lapsista on motorisen oppimisen vaikeus. Vammoista ja vaikeuksista huolimatta meillä kaikilla on tarve liikkua. Apuvälineillä ja sopivan tuen avulla mielekäs liikkuminen on mahdollista myös vaikeasti vammaisille. Apuvälineet tai ohjaajan palkkaaminen sen sijaan on usein kallista ja yksityishenkilöiden taloudellisten resurssien saavuttamattomissa.

Unelman toteutuminen voi vaatia avustajan tai ohjaajan palkkaamista, sopivan vaatetuksen tai lajikohtaisten tarvikkeiden hankkimista. Se voi edellyttää matkakustannuksia, sisäänpääsy- tai osallistumismaksuja. Tuen tarpeet vaihtelevat yksilöllisesti ja lajikohtaiseksi.

Unelmien liikunta -kampanjan keräysaika on 1.-31. lokakuuta 2018. Keräyksen tuotot jaetaan alkuvuodesta 2019 liikuntastipendeinä, joilla stipendin saajat voivat toteuttaa omia liikunnallisia unelmiaan.

Tee lahjoitus

Osallistu Unelmien liikunta -kampanjaan tekemällä rahalahjoituksen. Kirjoita viestikenttään "Unelmien liikunta" sekä sähköpostiosoitteesi, jotta lahjoitus ohjautuu kampanjaan ja voimme lähettää sinulle kiitoksemme.

Tilinumero: Nordea FI11 1023 3000 2345 70

Kampanjalla on poliisihallituksen myöntämä rahankeräyslupa nro RA/2018/98. Lupa on voimassa 15.1.2018-14.1.2020 Suomessa Ahvenanmaata lukuun ottamatta. Kerätyt varat käytetään keräysvuonna ja sitä seuraavana vuonna.

suunnittelija (liikuntatoiminta)

Anu Patrikka