Toimintaa mmc- ja hydrokefaliavammaisille

Lyhyesti

• CP-liitto palvelee hydrokefalia- ja mmc-vammaisia sekä heidän perheitään.
  • Voit myös itse ehdottaa hydrokefalia- ja mmc-toimintaa suunnittelijalle.
  • Katso myös mmc- ja hydrokefaliatapahtumat

CP-liitto järjestää hydrokefalia- ja mmc-toimintaa

CP-liitto palvelee hydrokefalia- ja mmc-vammaisia henkilöitä sekä heidän perheitään. Liiton yleisen toiminnan lisäksi hydrokefalia- ja mmc-vammaisille ja heidän perheilleen on omaa toimintaa ja tiedotusta.

Ota yhteyttä suunnittelijaan

Hydrokefalia- ja mmc-toiminnasta vastaa suunnittelija Petra Peltonen. Petraan voit olla yhteydessä kaivatessasi apua, tukea ja neuvoa tai halutessasi vain kertoa kokemuksistasi ja tuntemuksistasi, kaivatessasi rohkaisua tai missä tahansa elämääsi koskevassa asiassa. Tarvittaessa voidaan sopia yhteinen tapaaminen.

Suunnittelija välittää tietoa ja vertaistukikontakteja. Yhteydenotot ovat suositeltavia missä tahansa mieltä askarruttavassa kysymyksessä.

Mmc- ja hydrokefaliatoimikunta

Mmc- ja hydrokefaliatoimikunta suunnittelee toimintaa ja tuo osaltaan viestiä kentällä havaituista vammaan liittyvistä tarpeista ja muusta ajankohtaisesta. Toimikuntaan kuuluvat vuonna 2018 seuraavat henkilöt: Jari Rummukainen (hallituksen edustaja), Matti Saarela (puheenjohtaja), Jonna Rosengård, Heli Sillanpää, Joni Tomminen, Riku-Ville Laurila, Sari Jakola ja Esteri Hietala.

Alueellisia vertaistukitapaamisia

Mmc- ja hydrokefaliatoiminta järjestää alueellisia vertaistukitapaamisia kaikille kiinnostuneille liiton jäsenyydestä riippumatta. Tietoa tapahtumista voi löytää mm. CP-liiton verkkosivuilta. Hydrokefalia- ja mmc-toiminnan tiedotusta varten voit ilmoittaa yhteystietosi suunnittelijalle.

Vertaistukea verkossa

Me Hyvät ry toimii mmc- ja hydrokefaliavammaisten tasa-arvon lisäämiseksi ja aseman parantamiseksi sekä kehittää vammaisten ja heidän läheistensä palveluita ja tukitoimia.

Leijonaemot ovat joukko erilaisia vanhempia, joita yhdistää ainutlaatuinen joukko erikoislapsia.

Hydrocefalus.com -verkkosivusto hydrokefalus- ja esofagusatresialasten ja -aikuisten vanhemmille ja omaisille.

Voit etsiä itsellesi sopivaa vertaistukea esimerkiksi Facebookista hakusanoilla "hydrokefalia" tai "mmc" sekä "vertaistuki".

Ehdota meille toimintaa!

Haluaisitko tutustua muihin samankaltaisessa elämäntilanteessa oleviin? Kaipaatko arkeen virkistystä ja uutta näkökulmaa? Kaikki toiveet ja ehdotukset sekä toiminnasta että tapahtumapaikoista ovat tervetulleita.

Kysy lisää

suunnittelija (pienet vammaryhmät)