Mmc- ja hydrokefaliatoiminta

Lapsimessut Helsingissä (messukeskus, Pasila)

Tervetuloa mukaan mmc- ja hydrokefaliatapaamiseen lapsimessuille la 21.4. 2018 klo 11:00 eteenpäin. Mukana on yli 180 näytteilleasettajaa ja mm. eläinystäväni tapahtuma, jossa voi nähdä paljon erilaisia lemmikkieläimiä.

Ohjelmassa on yhteinen ruokailu ja sen jälkeen on mahdollisuus nauttia vapaasti messujen tarjonnasta. Ilmoittautumiset petra.peltonen@cp-liitto.fi 12.4. mennessä. Kerrothan samalla mahdollisen erityisruokavaliosi. Messuliput ja ruokailu ovat osallistujille maksuttomia.

Lapsimessut 2018

Lämpimästi tervetuloa mukaan!

Vertaistukitapaaminen Ylivieskassa 21.4.2018

Tervetuloa viettämään vertaistukipäivää Ylivieskaan.

Tapaamme Ylivieskaan nuorisotalo Sputnikissa (Virastokatu 6) klo 12.00.

Ilmoittautuminen 16.4 mennessä petra.peltonen@cp-liitto.fi

Kerrothan samalla kaikkien osallistujien nimet, lasten iät sekä mahdolliset eritysruokavaliot.

Lyhyesti

• CP-liitto palvelee hydrokefalia- ja mmc-vammaisia sekä heidän perheitään.
  • Voit myös itse ehdottaa hydrokefalia- ja mmc-toimintaa suunnittelijalle.
  • Katso myös mmc- ja hydrokefaliatapahtumat

CP-liitto järjestää hydrokefalia- ja mmc-toimintaa

CP-liitto palvelee hydrokefalia- ja mmc-vammaisia henkilöitä sekä heidän perheitään. Liiton yleisen toiminnan lisäksi hydrokefalia- ja mmc-vammaisille ja heidän perheilleen on omaa toimintaa ja tiedotusta.

Ota yhteyttä suunnittelijaan

Hydrokefalia- ja mmc-toiminnasta vastaa suunnittelija Petra Peltonen. Petraan voit olla yhteydessä kaivatessasi apua, tukea ja neuvoa tai halutessasi vain kertoa kokemuksistasi ja tuntemuksistasi, kaivatessasi rohkaisua tai missä tahansa elämääsi koskevassa asiassa. Tarvittaessa voidaan sopia yhteinen tapaaminen.

Suunnittelija välittää tietoa ja vertaistukikontakteja. Yhteydenotot ovat suositeltavia missä tahansa mieltä askarruttavassa kysymyksessä.

Mmc- ja hydrokefaliatoimikunta

Mmc- ja hydrokefaliatoimikunta suunnittelee toimintaa ja tuo osaltaan viestiä kentällä havaituista vammaan liittyvistä tarpeista ja muusta ajankohtaisesta. Toimikuntaan kuuluvat vuonna 2018 seuraavat henkilöt: Jari Rummukainen (hallituksen edustaja), Matti Saarela (puheenjohtaja), Jonna Rosengård, Heli Sillanpää, Joni Tomminen, Riku-Ville Laurila, Sari Jakola ja Esteri Hietala.

Alueellisia vertaistukitapaamisia

Mmc- ja hydrokefaliatoiminta järjestää alueellisia vertaistukitapaamisia kaikille kiinnostuneille liiton jäsenyydestä riippumatta. Tietoa tapahtumista voi löytää mm. CP-liiton verkkosivuilta. Hydrokefalia- ja mmc-toiminnan tiedotusta varten voit ilmoittaa yhteystietosi suunnittelijalle.

Vertaistukea verkossa

Me Hyvät ry toimii mmc- ja hydrokefaliavammaisten tasa-arvon lisäämiseksi ja aseman parantamiseksi sekä kehittää vammaisten ja heidän läheistensä palveluita ja tukitoimia.

Leijonaemot ovat joukko erilaisia vanhempia, joita yhdistää ainutlaatuinen joukko erikoislapsia.

Hydrocefalus.com -verkkosivusto hydrokefalus- ja esofagusatresialasten ja -aikuisten vanhemmille ja omaisille.

Voit etsiä itsellesi sopivaa vertaistukea esimerkiksi Facebookista hakusanoilla "hydrokefalia" tai "mmc" sekä "vertaistuki".

Ehdota meille toimintaa!

Haluaisitko tutustua muihin samankaltaisessa elämäntilanteessa oleviin? Kaipaatko arkeen virkistystä ja uutta näkökulmaa? Kaikki toiveet ja ehdotukset sekä toiminnasta että tapahtumapaikoista ovat tervetulleita.

Kysy lisää

suunnittelija (pienet vammaryhmät)