Tietoa vanhemmille ja läheisille

Lyhyesti

• CP-liitto tarjoaa tukea, palveluita ja neuvontaa perheille, joihin kuuluu cp-, mmc- tai hydrokefaliavammainen.
  • Tutustu myös palveluihimme ja katso, kuinka voimme palvella perhettäsi.

Neuvontaa ja ohjausta

CP-liitto palvelee kaikenikäisiä cp-, mmc- ja hydrokefaliavammaisia sekä heidän perheitään. Saat CP-liitosta tietoa ja tukea erilaisissa tilanteissa.

Voit ottaa yhteyttä suoraan sosiaaliohjaukseen ja neuvontaan

Sivuiltamme voit lukea lisää sosiaaliturvasta ja kuntoutuksesta

Vaikuttamistyö

CP-liitto valvoo ja edistää toimintapiiriinsä kuuluvien vammaisten ihmisten ja heidän perheidensä oikeuksien toteutumista. CP-kiitto vaikuttaa lainsäädännön valmisteluun ja niiden toteuttamiseen monin tavoin yksin ja yhdessä toisten kanssa. Olemme mukana mm. Vammaisfoorumissa, joka on vammais- ja potilasjärjestöjen virallinen yhteistyöjärjestö ja oikeuksienvalvontaverkosto.

Jokainen CP-liiton työntekijä on oman erityisalueensa oikeuksienvalvoja.

Lue lisää vaikuttamistyöstämme

Voimaa vertaistuesta

Omat kokemukset ovat vertaistuen työkalu. Vertaisena voit saada tukea ja antaa sitä itse. Vertaistuki tuo sisältöä elämään, yhdessä tekemistä ja ystäviä. Tuki voi olla arkea helpottavia käytännön vinkkejä.

Kokemusten vaihto samassa tilanteessa olevien kanssa avaa sinulle uusia näkökulmia. Kouluikäisen vanhemmalla on jo kokemusta ja tietoa arjesta pienen vammaisen lapsen kanssa.

Lue lisää CP-liiton vertaistuesta.