Päivätoiminta – mielekästä tekemistä Helsingissä

Lyhyesti

• CP-liitto järjestää Helsingissä liikuntavammaisille aikuisille päivätoimintaa 1–5 kertaa viikossa.
  • Päivätoiminta voi olla kädentaitoja, seurapelejä, ruoanlaittoa tai keskustelua ajankohtaisista aiheista mutta se on myös teemailtoja ja tapahtumia.
  • Toiminta suunnitellaan yhdessä päivätoimintaan osallistuvien kanssa.

Tule mukaan ja vaikuta toimintaan

CP-liitto tarjoaa monipuolista ja mielekästä päivätoimintaa aikuisille liikuntavammaisille. Päivätoimintaa järjestetään pääsääntöisesti arkisin Helsingissä Malmilla. Osallistujia on joka viikko noin 35, päivittäin toiminnassa on mukana noin 12–15 osallistujaa. Mukaan voi tulla 1–5 kertaa viikossa!

Toimintaa suunnitellaan kausittain osallistujakokouksissa, joissa jokainen osallistuja voi kertoa toiveensa. Henkilökunta ottaa mielellään vastaan kaikki ideat. Toiminta on vapaaehtoista ja siihen saa osallistua oman kiinnostuksen mukaan.

Päivätoiminnan sisältö

CP-liiton tiloissa järjestettävä päivätoiminta voi olla kädentaitoja, seurapelejä, ruoanlaittoa tai keskustelua ajankohtaisista aiheista. Vuosien varrella päivätoiminnan tiloissa on järjestetty työpajoja, joissa on keskitytty esimerkiksi kuvataiteeseen, musiikkiin, improvisaatioon ja tanssiin, ja työpajoissa on syntynyt niin taidenäyttelyitä kuin esityksiä. Päivätoiminta järjestää myös retkiä ja tutustumiskäyntejä osallistujien kiinnostuksen mukaan.

Päivätoimintaa järjestää toiveiden mukaan myös iltaisin tai viikonloppuisin. Päivätoiminnassa on vietetty niin ystävänpäivää, kaamoksen kaatajaisia kuin joulujuhlia. Teemakohtaisia iltoja ovat olleet esimerkiksi elokuvaillat, ajankohtaisten aiheiden ympärille rakentuvat keskustelut sekä omat tapahtumansa miehille ja naisille.

Päivätoiminnan osallistujat ovat yhdessä käyneet konserteissa ja teatterissa, osallistuneet mielenilmauksiin ja järjestäneet tempauksia Maailman CP-päivänä.

Seuraa CP-liiton päivätoimintaa Facebookissa.

Hae mukaan päivätoimintaan

Hae mukaan päivätoimintaan ottamalla yhteyttä vastaavaan ohjaajaan. Voit myös täyttää sähköisen hakulomakkeen ja toimittaa sen vastaavalle ohjaajalle. Päätöksen päivätoiminnasta tekee hakijan kotikunta.

Halutessasi voit tulla tutustumaan päivätoimintaan ilman mitään sitoumuksia. Ota yhteyttä vastaavaan ohjaajaan ja sovi tutustumisaika.

Päivätoiminnan hakulomake (pdf)

Kysy lisää tai sovi tutustumisaika

vastaava ohjaaja

Jaana Raitio