Palveluasuminen – apua ja tukea itsenäiseen asumiseen

Lyhyesti

• CP-liitolla tarjoaa asumispalveluita liikuntavammaisille aikuisille Turussa ja Helsingissä.
  • Tarjolla on ympärivuorokautista palveluasumista, kevyemmän tuen asumista ja asumisvalmennusta.
  • CP-liiton avustajilla on erityistä osaamista liikunta- ja puhevammaisten ihmisten avustamisesta.

Asumispalvelut oman tarpeen mukaan

CP-liiton asumispalvelut tarjoavat sekä ympärivuorokautista palveluasumista että kevyemmän tuen asumista ilman yöaikaista apua.

Keskitetty avustajapalvelu auttaa kaikissa päivittäisissä toimissa ja asioinneissa. CP-liiton avustajilla on osaamista erityisesti liikunta- ja puhevammaisten ihmisten avustamisesta. Pienet asumisyksikkömme takaavat, että avustamisen viipeet ovat lyhyitä, avustajat hallitsevat hyvin jokaisen asiakkaan yksilölliset tarpeet ja avustaminen toteutuu asiakkaan toiveita ja itsemääräämisoikeutta kunnioittaen.

Asumisvalmennusta elämäntilanteen muuttuessa

CP-liitto tarjoaa myös asumisvalmennusta itsenäisen asumisen tueksi esimerkiksi nuoren muuttaessa tai elämäntilanteen muuten muuttuessa. Valmennuksen tavoitteet laaditaan yhdessä asiakkaan kanssa. Valmennuksen pituus riippuu yksilöllisistä tarpeista ja tavoitteista.

Valmennusjakson jälkeen tehdään loppuarvio, joka toimitetaan kotikunnalle helpottamaan palvelutarpeen arviointia.

johtava ohjaaja

Anne Holmberg