JÄSENKIRJEET

KESKI-SUOMEN CP-YHDISTYS             JÄSENKIRJE  1 / 2017

VUODESTA 1962

Keski-Suomen CP-yhdistys ry   Jäsenkirje 1/2017

Hyvää alkanutta vuotta ja kevään odotusta teille kaikille.
Tänä vuonnahan vietämme Suomen 100-vuotis juhlavuotta, niin tuli mieleeni, jospa mekin tekisimme yhdistyksessämme oman juhlavuoden, kokoontumalla viettämään yhteisiä hetkiä, ajatuksella, että kenenkään ei tarvitsisi olla yksin, jokaiselle löytyy paikka tapahtumissa, eikä olisi mitään esteitä osallistua, olipa esim. rajoite mikä tahansa.

Olen ymmärtänyt että esim. pyörätuolin käyttö on ollut esteenä osallistua joihinkin tapahtumiin, niin se ei missään nimessä ole ollut tarkoitus, vaan ihan jokaiselle on paikkansa.Yhdistyksellä ei ole mitään virkaa, jos se rajoittaa osallistumisen vamman vuoksi.

Me emme halua olla vain jäsenmaksun kerääjiä, vaan pyrimme siihen, että veteraanien sanoin, "ketään ei jätetä"
Tehkäämme siis tästä vuodesta suvaitsevaisuuden, toisten huomioonottamisen ja omasta jaksamisesta huolehtimisen vuosi.
Siteeraan tähän tänään kuulemaani Rafael Paasion sanomaa "Jos et tiedä mitä tehdä ole aina heikomman puolella". Sisältää paljon.

Sääntömääräinen vuosikokous 15.3.2017

Yhdistyksen sääntömääräinen vuosikokous pidetään ke 15.3.2017 klo 17.00
Matarakatu 4, Tourulassa. Esillä sääntömääräset vuosikokousasiat. Kokouksessa käsitellään myös sääntömuutosta. Paikalla on CP-liiton uusi järjestöpäällikkö Virpi Peltomaa. Tervetuloa paikalle ja juomaan hyvät kahvit.

Talvitapahtuma 11.3.2017 klo 15-->

Talvitapahtuma tarkoitettu on kaikille jäsenille. talvitapahtuma pidetään Halssilan hiihtomaassa la 11.3.2017 klo 15-Olemme saamassa kaupungilta muutamia Maliken apuvälineitä, joita voi testailla. Vielä en ole käynyt katsomassa, millaisia ne ovat mutta uskoisin niiden soveltuvan lumille, jos niitä kerran on tarjolla.
Halssilan hiihtomaa löytyy kun ajaa Vaajakosken tietä niin pitkälle että kääntyy tie Halssilanrinteelle Sitä jatketaan eteenpäin, vastaan tulee kyltti Hiihtomaa. Siellä on myös hyvä parkkipaikka.
Odotan myös fysioterapeuttiopiskelijoilta postia jospa he tulisivat avustajiksi.
Eikä kannata unohtaa makkaranpaistoa, mehua sekä kahvitarjoilua. Tulkaahan paikalle a ilmoittaudu minulle 9.3. mennessä osallistumisestasi. riitta.asikainen@netti.fi

Jäsenilta 23.4.2017

Jäsenilta pidetään su 23.4.2017 klo 14. Äijälän tuki ry.n tiloissa Äijälänkuja 6
Kuokkalan Äijälässä. Mukana on kartta paikalle. Aiheena on vertaistuen merkitys. Mukana on aiheesta kertomassa Anne Laimio ja paikalle saapuu myös aluesuunnittelijamme Merja Partanen. Aihe on monelle tärkeä ja ajankohtainen, joten odotamme paikalle myös sinua viettämään iltapäivää keskustellen ja kahvitellen.
Ilmoita osallistumisestasi riitta.asikainen@netti.fi

18.4.mennessä.

Tulossa olevia mahdollisia tapahtumia

Kesätapahtuma pidetään myös Äijälässä, su 18.6.2017 mutta siitä ilmoitetaan myöhemmin lisää. Mahdollisesta kesäteatterista ilmoitetaan myös seuraavassa kirjeessä. Äitien kahvitus saa jatkoa josta myös myöhemmin.Pienten lasten vertaistukitapahtumat ovat saaneet liitolta avustusta joten ottakaa yhteyttä Torikan Marjaan. toiveistanne, mitä haluaisitte lastenne kanssa tehdä. Käyttäkää tilaisuutta hyväksenne ja kertokaa toiveenne. Sähköpostiin mhkotila@suomi24.fi
Yhdessä suunnitellen saa hyvää aikaan.
Monella on vielä viime vuoden jäsenmaksu suorittamatta, hoidatteko asian kuntoon, ennen kuin tulee muutaman kuukauden kuluttua uusi maksu. Mehän halpuutimme hintoja joten jäsenmaksumme ei enää ole järin suuri. Jäsenmaksuilla katamme tapahtumien kuluja, tarjoiluja, teatterilippuja ym. joten kannattaa maksaa ja osallistua.

Sen verran vielä tiedottaisin teitä että Jyväskylän yliopisto alkaa tekemään tutkimusta 8-21 vuotiaiden liikunnasta. Mukana on Aalto yliopisto ja Lastenlinna. Projektin tutkijat tulevat Hiihtomaahan kartoittamaan tilannetta. Olisiko sinun lapsesi/nuoresi mahdollista osallistua projektiin? Siitä olisi nyt mahdollista kuulla lisää talvitapahtumassa. Harvoin yhdistyksellämme on näin suurta mahdollisuutta osallistu tutkimukseen joten ei jätetä tilaisuutta käyttämättä.

Tässäpä taitaa ollakin minun terveiseni joten annetaanpa Teron vielä kertoa oman osuutensa.

Keväisin terveisin Riitta

Teron terveiset :

Keilaus jatkuu Hutungissa Vaajakoskella jälleen perjantaina 17.2. klo 17-18. Omavastuu on 2,50€ kerta. Ilmoittautumiset Juha Soikkelille  0400 545 549. Keski-Suomen Cp-yhdistyksen Facebook sivuilla ilmoitellaan seuraavista keilauskerroista. Voit kysyä myös. Juhalta.

Keväterveisin Tero