Lahden seudun CP-yhdistys ry

Yhdistyksen tarkoituksena on toimia cp-vammaisten ja heidän perheittensä yhdyssiteenä. Yhdistys toimii edunvalvojana, järjestää kerho-, koulutus- ja virkistystoimintaa.

Yhdistykseen voivat liittyä cp-, mmc- ja hydrokefaliavammaiset, heidän omaisensa sekä muut asiasta kiinnostuneet.

Hae jäseneksi

PIENTEN LASTEN PERHEIDEN TAPAAMINEN

Kutsumme Lahden seudun pienten lasten perheitä yhteiseen tapaamiseen lauantaina 16.12.2017 klo 14 – 17 Lahteen. Tapaamisessa tutustutaan toisiimme sekä voimme keskustella ja suunnitella yhteistä tekemistä jne.

Mukana on Suomen CP-liiton aluetyön suunnittelija Jari Turku ja Lahden seudun CP-yhdistyksen jäseniä.

Tapaamispaikkana on LINK LAHDEN JÄRJESTÖKESKUS RY (Hämeenkatu 26 A, 3.krs 15140 LAHTI).

Ilmoittautumiset 13.12.2017 mennessä: Jari Turku/Suomen CP-liitto, jari.turku@cp-liitto.fi tai 0400 84 372.
Tarjolla on pientä purtavaa, joten ilmoittakaa samalla mahdolliset erityisruokavaliot.

Koska tämä tapaaminen järjestetään melko pienellä varoitusajalla, järjestämme alustavasti toisen tapaamisen ensi vuoden puolella 17.2.18 Lahdessa. Tästä tapaamisesta tiedotetaan tarkemmin myöhemmin. Ottakaa omia leluja mukaan, jos siltä tuntuu. Tätä kutsua voi jakaa eteenpäin.

TERVETULOA MUKAAN RENNOLLA OTTEELLA!

Pikkujoulut Wanhassa Herrassa

Vietämme yhdistyksen pikkujoulua lauantaina 9.12.2017 klo 12–16, Ravintola Wanha Herran Metelinmäki-kabinetissa (Laaksokatu 17, Lahti ja 2. kerros). Yhdistys tarjoaa jouluaterian ja torttukahvit. Jos tuot mukanasi pikku paketin, saat sellaisen myös lähtiessä.

Huom! Sitovat ilmoittautumiset Sirpalle 4.12. mennessä. Sirpa Jankkila, puh. 044 557 0042, sjankkila(at)gmail.com. Sellaisilta, jotka ovat ilmoittautuneet, mutta eivät saavu paikalle eivätkä ole peruuttaneet tuloansa, yhdistys laskuttaa ruoan jälkikäteen.

"Seksuaalinen Suomi 100 vuotta" -tapahtuma

Aika: Lauantai 2.12.2017
Paikka: Validia kuntoutus, Lahti (Launeenkatu 10, 15100 LAHTI)

Alustava ohjelma:
14.00 Avaussanoja
14.15–15.00 ”Mitä historia on opettanut meille seksistä”, Osmo Kontula, Tutkimusprofessori
15.00–16.00 Kurkistus vammaisuuden seksuaalihistoriaan ja tähän päivään, Tanja Roth, Seksuaaliterapeutti

Tauko

16.30–18.30 Nyt puhutaan seksistä -teemakeskustelu
18.30–19.00 Seksiväline-esittely
19.00 Seminaari päättyy

19.00–22.00 Buffet-tilaisuus ja kevyttä oheisohjelmaa

Omavastuu majoittujilta 50 € (sisältäen osallistujalle seminaariohjelman ja iltajuhlan tarjoiluineen, majoituksen 2 hengen huoneessa, aamiaisen ja matkakorvauksen halvimman julkisen taksan mukaan)

Omavastuu ilman majoitusta 25 € (sisältäen osallistujalle seminaariohjelman ja iltajuhlan tarjoiluineen ja matkakorvauksen halvimman julkisen taksan mukaan)

Jos osallistut vain seminaariin klo 14-19, ei maksa mitään. Mutta ilmoittautua pitää silti.

Tapahtumassa on yleisavustaja, jolta voi saada tarvittavan kevyen avustuksen. Jos tarvitset henkilökohtaista apua päivittäisiin toimiin, tarvitset mukaan oman avustajan, jonka palkkaamisesta vastaat itse. Maksullista avustuspalvelua voi tiedustella myös suoraan Validia kuntoutus Lahdesta. Mahdollisesta mukaan tulevasta henkilökohtaisesta avustajasta ei aiheudu lisäkuluja.

CP-liiton aikuistoiminta järjestää tapahtuman yhteistyössä Validia Kuntoutus Lahden ja Jotta kukaan ei jäisi yksin -hankkeen kanssa.

Sitovat ilmoittautumiset 20.11.2017 mennessä. Lisätietoja: heidi.huttunen(at)cp-liitto.fi tai 040 589 5893. Klikkaa tästä suoraan Ilmoittautumislomake -sivulle.

Salivuoro sunnuntaisin klo 13–15

Pelaamme Lotilan koululla (Vuoksenkatu 9) bocciaa ja sählyä.
Yhdistyksessämme toimii vireä bocciaporukka, joka tekee myös kisamatkoja ympäri Suomen. Tule mukaan harjoituksiin kokeilemaan lajia.

Sählyä pelaamme tavallista sählypalloa pehmeämmällä pallolla ulkopuolisten vapaaehtoispelaajien kanssa. Pelata voi kelaten, kävellen tai juosten, tyyli on vapaa. Yhdistyksellä on sählymailoja, joten oma maila ei ole välttämätön.
Salivuoroa ei ole seuraavina sunnuntaina: 24.12., 31.12., 4.3. ja 1.4.

Lisätietoja Karilta, puh. 040 8234 380, khyvarine(a)hotmail.com tai Ilonalta, puh. 0500 604 590, ilona.ihaksi(a)gmail.com

Muista myös!

CP-liiton avustuspalvelu ja lomittajatoiminta. CP-liitosta voi siis hakea avustajalle palkkiota tai rahaa lomittajan palkkaamiseen. Lue lisää CP-liiton sivulta tai kysy Anne Heiskaselta, puh. 044 059 2600, anne.heiskanen(a)cp-liitto.fi .

Osallistu CP-yhdistyksen tapahtumiin,
älä jää kotiin jumiin.
Syksykään ei ala masentaa,
kun ittensä mukaviin juttuihin asentaa.

T. Lahden Seudun CP-yhdistyksen hallitus

P.S. Oli viime kesänäkin muutama kuuma päivä. Eräänä sellaisena oli meidän yhdistyksen Piknik-päivä. Juttua päivästä löytyy CP-lehden 3/2017 sivulta 37. https://issuu.com/cp-liitto/docs/cp-lehti_032017

Ystäväntupa Elma

Ystäväntupa Elma on auki tiistaisin, keskiviikkoisin ja torstaisin klo 12.00-15.00.

Elmassa (Kauppakatu 42 B, sisäänkäynti kerhohuoneeseen takapihan kautta) järjestetään kaikenlaista toimintaa. Joka kerta on kahvipannu kuumana ja erilaista tarinaa kuultavana. Toiminta on täysin maksutonta.
Lisätietoja saat Raijalta, puh. 040 966 2466.

Neuvontaa

Raija Hauhia, puh. 040 966 2466 auttaa yhdistyksen jäseniä sosiaalikysymyksissä. Avustusanomukset, valitukset, tiedotus vammaispalvelu- ja sosiaalihuoltolain alaan kuuluvista asioista.