Lahden seudun CP-yhdistys ry

Yhdistyksen tarkoituksena on toimia cp-vammaisten ja heidän perheittensä yhdyssiteenä. Yhdistys toimii edunvalvojana, järjestää kerho-, koulutus- ja virkistystoimintaa.

Yhdistykseen voivat liittyä cp-, mmc- ja hydrokefaliavammaiset, heidän omaisensa sekä muut asiasta kiinnostuneet.

Hae jäseneksi

RETKI TALLINNAAN tiistaina 15.5.2018

Hinta 45 euroa.
Lähtö palvelutalolta (os. Heinäkatu 1, Paavolan Citymarketin takana) klo 6.30.
Laiva lähtee klo 10.30.
Laiva on Helsingissä takaisin klo 21.30.
Lahdessa olemme n. klo 23.30.

Oma bussi mukana koko matkan ajan. BUSSISSA ON HISSI. Ohjelmassa käynti Merimuseossa, jonne pääsylippu maksaa 14 euroa. CP-yhdistys maksaa opastuksen. Jos et tahdo Merimuseoon, voit tutustua omatoimisesti kaupunkiin.

Passi tai henkilökortti mukaan, ajokortti ei käy.

Ilmoittautuminen Aija Lahtiselle 3.4.2018 mennessä,
puh. 040 520 88 63 (klo 16-20), aija.lahtinen1(a)gmail.com .
Ilmoita nimi ja syntymäaika, myös avustajan.

Edullinen yhteislounas tai -päivällinen mahdollinen Tallinnassa. Paikka, aika ja hinta ilmoitetaan myöhemmin. Ilmoita Aijalle, haluatko yhteisruokailemaan.

Matkat täytyy maksaa kuukautta aikaisemmin eli 15.4. mennessä Lahden Seudun CP-yhdityksen tilille, tilinumero FI80 5612 1120 4783 64.

HUOM! Yhdistys ei palkkaa matkalle yleisavustajia. Jokainen hommaa ja maksaa avustajansa matkan itse.

”Euroopan jännittävin merimuseo on Lentosatamassa!
Historiallisessa vesilentokoneiden hallissa on esillä noin 200 aitoa näyttelyesinettä: todellinen sukellusvene Lembit, vuosisadan ikäinen jäänmurtaja Suur Tõll, vesilentokone Short 184, vanhimman virolaista alkuperää olevan laivan hylky jne.”

Lähde: https://www.visitestonia.com/fi/lentosatama-viron-merimuseo

CP-Liiton aikuistoiminnan valtakunnalliset kesäpäivät Leppävirralla 8.-10.6.2018

Paikka: Kylpylä-hotelli Vesileppis, (Vokkolantie 1, 79100 LEPPÄVIRTA)

Kesätapahtumaan ovat tervetulleita kaikki CP-. MMC- ja hydrokefaliavammaiset aikuiset eikä osallistuminen edellytä CP-yhdistyksen jäsenyyttä.

Ohjelmassa mm. asiaa hyvinvoinnista ja liikunnasta, mahdollisuus kokeilla erilaisia liikuntamuotoja, vapaata seurustelua, musiikillinen illanvietto ja rentoa yhdessäoloa…

Osallistumismaksu 60€ sisältää ohjelman, ruokailut, kevyen yleisavustuksen, majoituksen kahden hengen huoneessa sekä matkat halvimman, mieluiten julkisen liikenteen vaihtoehdon mukaan. Omavastuu kattaa majoituksen ja ruokailut myös henkilökohtaiselle avustajalle. Matkat korvataan jälkikäteen kuitteja vastaan.

Erikseen sovittaessa voidaan korvata kimppakyytejä taksilla. Toivottavaa onkin, että yhdistykset järjestävät kesäpäiville yhteiskuljetuksia.

Oman auton käytöstä maksetaan korvaus halvimman julkisen mukaisesti. Jos autossa on kyytiläisiä, maksetaan korvaus auton omistajalle 20 snt/km.

Tapahtumassa on yleisavustajia, joilta voi saada kevyttä apua. Jos tarvitset apua runsaasti päivittäisissä toimissa on sinulla oltava mukana oma henkilökohtainen avustaja.

Sitovat ilmoittautumiset aikuistoiminnan sähköisellä ilmoittautumislomakkeella https://www.cp-liitto.fi/osallistu/aikuiset/sahkoinen_hakulomake perjantaihin 13.4.2018 mennessä. Jos et pysty ilmoittautumaan netin kautta, soita Heidi Huttuselle, puh. 040 589 5893.

Lahden Seudun CP-yhdistys järjestää kimppakyydin invataksilla Leppävirralle. Jos olet lähdössä kesäpäiville ja tarvitset kyytiä, toivoisimme, että ilmoitat asiasta Ilona Ihaksille, ilona.ihaksi(a)gmail.com, puh. 0500 604 590.

Salivuoro sunnuntaisin klo 13–15

Pelaamme Lotilan koululla (Vuoksenkatu 9) bocciaa ja sählyä.
Yhdistyksessämme toimii vireä bocciaporukka, joka tekee myös kisamatkoja ympäri Suomen. Tule mukaan harjoituksiin kokeilemaan lajia.

Sählyä pelaamme tavallista sählypalloa pehmeämmällä pallolla ulkopuolisten vapaaehtoispelaajien kanssa. Pelata voi kelaten, kävellen tai juosten, tyyli on vapaa. Yhdistyksellä on sählymailoja, joten oma maila ei ole välttämätön.
Salivuoroa ei ole 1.4. Viimeinen kerta on 29.4.

Lisätietoja Karilta, puh. 040 8234 380, khyvarine(a)hotmail.com tai Ilonalta, puh. 0500 604 590, ilona.ihaksi(a)gmail.com

MUISTA MYÖS!

Liikunnallinen Piknik-päivä Pikku-Veskulla 16.6.2018. Lisätietoa seuraavassa jäsenkirjeessä.

Elämyksiä luonnosta -loma 13.-18.8.2018 Ilomantsin Möhkössä
Maaseudun Terveys- ja Lomahuolto ry järjestää loman yhteistyössä Mantan Luontopalveluiden ja Suomen CP-liiton kanssa. Lisätiedot lomasta Mantan Luontopalvelut, 040 86 16 373, mohkonmanta(a)luukku.com, www.mohkonmanta.net

CP-liiton avustuspalvelusta voi hakea avustajalle palkkiota. Lisätietoja Anne Heiskaselta, puh. 044 059 2600, anne.heiskanen(a)cp-liitto.fi.

Vuosikokouksesta, Vammaisoikeusillasta, Vesileppiksestä ja Tallinnasta
ei kannata jäädä pois mistään hinnasta.
Älä siis jätä rientoihin lähtemättä.
Toivotamme kaikille aurinkoista kevättä!

T. Lahden Seudun CP-yhdistyksen hallitus

Ystäväntupa Elma

Ystäväntupa Elma on auki tiistaisin, keskiviikkoisin ja torstaisin klo 12.00-15.00.

Elmassa (Kauppakatu 42 B, sisäänkäynti kerhohuoneeseen takapihan kautta) järjestetään kaikenlaista toimintaa. Joka kerta on kahvipannu kuumana ja erilaista tarinaa kuultavana. Toiminta on täysin maksutonta.
Lisätietoja saat Raijalta, puh. 040 966 2466.

Neuvontaa

Raija Hauhia, puh. 040 966 2466 auttaa yhdistyksen jäseniä sosiaalikysymyksissä. Avustusanomukset, valitukset, tiedotus vammaispalvelu- ja sosiaalihuoltolain alaan kuuluvista asioista.