Lahden seudun CP-yhdistys ry

Yhdistyksen tarkoituksena on toimia cp-vammaisten ja heidän perheittensä yhdyssiteenä. Yhdistys toimii edunvalvojana, järjestää kerho-, koulutus- ja virkistystoimintaa.

Yhdistykseen voivat liittyä cp-, mmc- ja hydrokefaliavammaiset, heidän omaisensa sekä muut asiasta kiinnostuneet.

Hae jäseneksi

MAAILMAN CP-PÄIVÄ 6.10.

Kaikki mukaan Lahen torille klo 12. Jaetaan ohikulkijoille #pyyhiennakkoluulosi -tiskirättejä. CP-yhdistys tarjoaa osallistujille kahvit. Tervetuloa!

ILOA JA ENERGIAA – CP-LIITON SYYSPÄIVÄT

27.–28.10.2018 Vantaalla Sokos Hotel Flamingossa. Lahden Seudun CP-yhdistys on valinnut päiville ja liittokokoukseen 3 edustajaa. Jos haluat osallistua päiville ja maksaa itse osallistumisesi, ilmoittaudu viimeistään 30.9.2018 nettisivujen kautta: https://www.cp-liitto.fi/osallistu/syyspaivat_2018

PIKKUJOULUT  WANHASSA  HERRASSA

Vietämme yhdistyksen pikkujoulua lauantaina 8.12.2018 klo 12-15.30 Ravintola Wanha Herran Metelinmäki-kabinetissa (Laaksokatu 17, Lahti ja 2. kerros). Yhdistys tarjoaa glögit, joulupuurot ja torttukahvit.

Jos tuot mukanasi pikku paketin, saat sellaisen myös lähtiessä.

Huom! Sitovat ilmoittautumiset Aijalle 3.12. mennessä, Aija Lahtinen, puh. 040 520 88 63 (klo 18-20), aija.lahtinen1(a)gmail.com .

SALIVUORO

Sunnuntaisin klo 14-16 Lotilan koululla, Vuoksenkadulla.
Bocciaa ja sählyä pehmeällä pallolla.
Saat omalla tyylillä kentällä olla,
tuolla ei kiristä kenenkään polla!

Ilmaista lystiä! Tervetuloa! Kaverit kans!

Salivuoroa ei ole seuraavina sunnuntaina:
28.10., 4.11., 23.12., 30.12., 6.1., 3.3., 21.4. Kevään viimeinen salivuoro on 28.4.

Lisätietoja Karilta, puh. 040 8234 380, khyvarine(a)hotmail.com
tai Ilonalta, puh. 0500 604 590, ilona.ihaksi(a)gmail.com

Tukea uusille vanhemmille ja vanhemmaksi aikoville

Vertaistuen ja tiedon tarve voi alkaa jo perhettä suunnitellessa. Kaipaatko tietoa, jotta uskaltaisit edes haaveilla? Toimiminen vauvan kanssa on joskus haastavaa ja tarvitaan kikka kolmosia, että arki alkaa sujua.

CP-liitto antaa neuvoa ja tukea esimerkiksi vauvanhoitoon ja apuvälineisiin.

Kysy lisää: aikuistoiminnan suunnittelija, Heidi Huttunen
heidi.huttunen(a)cp-liitto.fi , puh. 040 589 5893

Tukihenkilö-peruskoulutus 16.-18.11.2018 Moijalassa, Hattulassa

Koulutamme CP-liiton kohderyhmään kuuluvia aikuisia toimimaan vertaistukihenkilöinä toisille tukea tarvitseville. Pitkän tähtäimen tavoitteena on, luoda verkosto, johon kuuluu eri ikäisiä ja toimintakyvyltään erilaisia tukihenkilöitä eri puolilla Suomea. Tukea voi saada esimerkiksi oman vammaisuuden käsittelyyn ja hyväksymiseen, harrastuksen aloittamiseen tai vaikkapa uudessa elämäntilanteessa selviämiseen. Koulutettu tukihenkilö voi toimia myös aikuiskaverina vammaiselle lapselle. Tavoitteenamme on löytää kullekin vertaistukea kaipaavalle tukihenkilö. Tukihenkilöt ovat vapaaehtoisia koulutettuja ja vaitiolovelvollisia. Koulutus on osallistujille maksuton.

Lisätietietoja: Heidi Huttunen, heidi.huttunen(a)cp-liitto.fi, puh. 040-589 5893

Ilmoittautuminen viimeistään 30.9.2018.

Taikofon FeelSound Player

Syyskuun tarjous 299,00 €

Taikofon FeelSound Player on äänituntumasoitin, jonka avulla voit sekä kuulla että tuntea äänen uudella hämmästyttävällä tavalla. Lähikuuntelulaitteena Taikofon parantaa äänen kuuntelua luomalla henkilökohtaisen tilan, äänisaarekkeen, kehokuuntelukokemuksen syvien bassosävelten kautta ja ihotuntuman sekä selkeämmän äänen. Moniaistinen kokemus äänestä rauhoittaa tai virkistää, auttaa keskittymään ja lisää nautintoa.Taikofon on suomalaisen Flexound Systems Oy:n tuote.

Lisätietoja: info@flexound.com , http://taikofon.fi/kauppa/taikofon-feelsound-player-mare
Finnoonniitynkuja 4, 02270 Espoo. Puhelin: 010 5671 770

Mielenterveysmessut 20.-21.11.2018 Helsingin Kulttuuritalolla.

Heidi Huttuselta saa ilmaisia lippuja tapahtumaan, joten eiköhän lähetä!

Muista EU:n Vammaiskortti!

Mm. hakemisesta lisätietoa täältä: http://www.vammaiskortti.fi/

Ennakkotietoa:

Keväällä 2019 CP-liiton aikuistoiminta järjestää yhden ikääntymiseen liittyvän teemaillan Lahdessa.
CP-yhdistys suunnittelee Leffa- / pizzailtaa ensi keväälle. Näistä lisää seuraavassa jäsenkirjeessä.
Jos sinulla on ideoita tai toiveita yhdistyksen aikuistoimintaan, ota yhteyttä Ilonaan puh. 0500 604 590, ilona.ihaksi(a)gmail.com

Terästä kuulosi,
pyyhi ennakkoluulosi.
Upota puuroon huulesi,
CP-yhdistys parantaa tuulesi.

T. Lahden Seudun CP-yhdistyksen hallitus
puheenjohtaja Kari Hyvärinen, puh. 040 8234 380
varapuheenjohtaja Aija Lahtinen
jäsenet: Veera Varjola, Christiane Eriksson, Tuomas Miinalainen, Juha Poukari
varajäsenet: Ilona Ihaksi, Sirpa Jankkila

Ystäväntupa Elma

Ystäväntupa Elma on auki tiistaisin, keskiviikkoisin ja torstaisin klo 12.00-15.00.

Elmassa (Kauppakatu 42 B, sisäänkäynti kerhohuoneeseen takapihan kautta) järjestetään kaikenlaista toimintaa. Joka kerta on kahvipannu kuumana ja erilaista tarinaa kuultavana. Toiminta on täysin maksutonta.
Lisätietoja saat Raijalta, puh. 040 966 2466.

Neuvontaa

Raija Hauhia, puh. 040 966 2466 auttaa yhdistyksen jäseniä sosiaalikysymyksissä. Avustusanomukset, valitukset, tiedotus vammaispalvelu- ja sosiaalihuoltolain alaan kuuluvista asioista.