Lahden seudun CP-yhdistys ry

Yhdistyksen tarkoituksena on toimia cp-vammaisten ja heidän perheittensä yhdyssiteenä. Yhdistys toimii edunvalvojana, järjestää kerho-, koulutus- ja virkistystoimintaa.

Yhdistykseen voivat liittyä cp-, mmc- ja hydrokefaliavammaiset, heidän omaisensa sekä muut asiasta kiinnostuneet.

Hae jäseneksi

LIIKUNTAPÄIVÄ SARVIKUUTISSA

Päijät-Hämeen munuais- ja maksayhdistys ry järjestää liikuntapäivän Sarvikuutissa sunnuntaina 27.5.2018 klo 11 alkaen, ja kutsuu myös CP-yhdistyksen jäsenet mukaan. Joten eiköhän osallistuta innolla.

Ohjelmassa mm. frisbee golf, sählypallon tarkkuusammunta, tasapainorata, mölkkyä, petanqueta, koripallon heittoa, tuolijumppaa ja omatoimista makkaranpaistoa (omat makkarat mukaan).

Päivään osallistuville on tarjolla Sarvikuutissa ruokailu ja kahvit 5 € hintaan. Muille ruoka ja kahvit 10 €.

Ilmoittautumiset viimeistään 21.5. Hannu Huoviselle p. 0400 700 384 tai Mikko Saarelalle p. 050 357 7199. Ilmoita myös mahdolliset ruoka-aine allergiat. Ruokailu / kahvit maksetaan paikan päällä.

Sarvikuutin osoite: Sarvikuutti 39, 16730 KUTAJÄRVI
TERVETULOA joukolla mukaan!

PIKNIK-PÄIVÄ  PIKKU-VESKULLA

Tervetuloa liikunnalliseen Piknik-päivään Pikku-Veskun puistoon lauantaina 16.6.2018 klo 13-17.

Ojelmassa mm. ulkobocciaa, mölkkyä, mato-ongintaa, mukavia valokuvasuunnistustehtäviä Pikku-Vesijärven alueella. Sekä tietenkin piknikeväiden nauttimista ja hengailua pöydän ääressä tai nurmikolla. Tarjoamme osallistujille mehua ja pientä purtavaa, mutta ottakaa ihmeessä myös omia eväitä mukaan nyyttikestihengessä.

Kutsumme mukaan vieraita lähipaikkakuntien CP-yhdistyksistä.

Nähdään Lahden vesiuruilla, esitys alkaa klo 13 ja koostuu musiikista ja näyttävistä vesisuihkuista. Yleinen invavessa sijaitsee Lahden satamassa.

Jotta tiedämme hommata sopivasti tarjottavaa, niin ilmoittaudu 14.6. mennessä Ilona Ihaksille, ilona.ihaksi(a)gmail.com, puh. 0500 604 590.

Jos sääennuste lupaa ihan kauheeta kaatosadetta, tapahtuma perutaan. Olkaa aamulla yhteydessä Ilonaan, jos on epävarmuutta ilmassa. Pieni sade ei haittaa, ei olla sokerista.

KESÄILTA SIIKANIEMEN RANTASAUNALLA

Tervetuloa CP-yhdistyksen perinteiseen kesätapahtumaan, mutta tällä kertaa uuteen paikkaan torstaina 9.8.2018 klo 17-21. Nautimme yhdessäolosta, makkaranpaistosta, kahvista ja marjapiirakasta Kurssikeskus Siikaniemen rantasaunalla. Mahdollisuus saunomiseen, kaksi saunaa lämpiää. Kutsumme mukaan erityisesti lapsiperheitä. Rantasaunan ympäristössä on tilaa temmeltää ja hyvä uimaranta.

Osoite: Siikaniementie 210, 16730 Kutajärvi. (Lahden ent. linja-autoasemalta länteen Jalkarannantietä / Rantatietä yhteensä noin 10 km - oikealle Hersalantietä noin 3 km - oikealle Siikaniementietä noin 2 km).

Sitovat ilmoittautumiset 15.7. mennessä Sirpa Jankkilalle, puh. 044 557 0042, sjankkila(a)gmail.com. Ilmoita samalla mahdolliset ruokavaliot ja ruoka-aineallergiat.

MUISTA MYÖS!

LIIKUNTAKERHO
boccian ja sählyn merkeissä jatkuu syyskuussa.
Varmista aika ja paikka Karilta tai Ilonalta tai seuraa yhdistyksen kotisivua: http://www.cp-liitto.fi/lahti tai fb-sivua.

Elämyksiä luonnosta -loma 13.-18.8.2018 Ilomantsin Möhkössä
Maaseudun Terveys- ja Lomahuolto ry järjestää loman yhteistyössä Mantan Luontopalveluiden ja Suomen CP-liiton kanssa. Lisätiedot lomasta Mantan Luontopalvelut, 040 86 16 373, mohkonmanta(a)luukku.com, www.mohkonmanta.net

CP-liiton avustuspalvelusta voi hakea avustajalle palkkiota. Lisätietoja Anne Heiskaselta, puh. 044 059 2600, anne.heiskanen(a)cp-liitto.fi.

Kaikille kesää oikein mukavaa!
Se ilon hetkiä takaa,
kun yhdistyksen tapahtumissa ravaa.

T. Lahden Seudun CP-yhdistyksen hallitus:
puheenjohtaja Kari Hyvärinen, puh. 040 8234 380,
varapuheenjohtaja Aija Lahtinen
jäsenet: Veera Varjola, Christiane Eriksson, Tuomas Miinalainen, Juha Poukari
varajäsenet: Ilona Ihaksi, Sirpa Jankkila

Ystäväntupa Elma

Ystäväntupa Elma on auki tiistaisin, keskiviikkoisin ja torstaisin klo 12.00-15.00.

Elmassa (Kauppakatu 42 B, sisäänkäynti kerhohuoneeseen takapihan kautta) järjestetään kaikenlaista toimintaa. Joka kerta on kahvipannu kuumana ja erilaista tarinaa kuultavana. Toiminta on täysin maksutonta.
Lisätietoja saat Raijalta, puh. 040 966 2466.

Neuvontaa

Raija Hauhia, puh. 040 966 2466 auttaa yhdistyksen jäseniä sosiaalikysymyksissä. Avustusanomukset, valitukset, tiedotus vammaispalvelu- ja sosiaalihuoltolain alaan kuuluvista asioista.