Ilmoitustaulu - Pirkanmaan CP-yhdistyksen tapahtumia ja uutisia

Jotta kukaan ei jäisi yksin -hanke järjestää
Oivalluksia seksuaalisuudesta -viikonloppukurssin

pe-su 19.-21.10.2018 Urhatun leiri- ja kurssikeskuksessa Nokialla.

(os. Urhatuntie 80, 37120 Nokia.)

Kurssi on tarkoitettu sinkuille ja parisuhteessa oleville erityistä tukea tarvitseville henkilöille.

Käsittelemme yhdessä ihmissuhteisiin, seksuaalisuuteen, sinkkuuteen ja parisuhteeseen liittyviä asioita.

Kurssi toteutetaan yhteistyössä Kynnys ry:n SAMAT -toiminnan kanssa.

Jotta kukaan ei jäisi yksin, niin menossa mukana myös erityistason seksuaaliterapeutti (SSS) Tanja Roth SAMAT -toiminnasta sekä Pin-up -taiteilija Hilla Lehtimäki.

Ilmoittautuminen perjantaihin 5.10.2018 mennessä tästä linkistä

Voit ilmoittautua myös puhelimitse tai sähköpostilla.

Kurssille otetaan 20 osallistujaa. Kurssille voi osallistua ympäri Suomea.

Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

Omavastuuhinta on 40 €, mikä laskutetaan ilmoittautumisen jälkeen.

Hintaan sisältyvät täysihoito, ryhmävakuutus, ohjelma, materiaalit ja yleisavustus.

Kurssi alkaa perjantaina 19.10. klo 16.00 ja päättyy sunnuntaina 21.10. klo 16.00.

Tapahtuma Jotta kukaan ei jäisi yksin -hankkeen Facebook -sivuilla

Lisätietoja:

Osku Timonen

osku.timonen@kvps.fi

Markku Vellas

markku.vellas@kvps.fi

Tervetuloa tärkeiden asioiden äärelle ja viettämään mukavaa viikonloppua!

jottakukaaneijaisiyksin_logo_vaaka_20

Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus STEA tukee hanketta Yksinäisyyden vähentämisen teemarahoituksesta.

Kehitysvammaisten Palvelusäätiö sr

Pinninkatu 51, FIN-33100 Tampere

www.kvps.fi

www.facebook.com/palvelusaatio

www.twitter.com/kvpsfi

Vammaiskortti ja miten haen vammaiskorttia?

EU:n Vammaiskortti tulee Suomessa käyttöön vuonna 2018. Yhtenäisellä Vammaiskortilla vammaiset ihmiset voivat Suomessa ja muissa EU-maissa todentaa vaivattomasti vammaisuutensa tai avustajan tarpeensa matkustaessaan esimerkiksi julkisilla kulkuneuvoilla ja osallistuessaan liikunta- ja kulttuuritapahtumiin. EU:n Vammaiskortti on vapaaehtoinen kommunikoinnin ja osallistumisen apuväline.

Palveluntarjoajille yhtenäinen kortti mahdollistaa palveluiden kehittämisen. Vammaiset ihmiset voidaan kortin avulla huomioida palveluissa paremmin.

Vammaiskortti on samanlainen kaikissa niissä Euroopan maissa, joissa se tulee käyttöön. Kortissa on henkilön valokuva, nimi- ja syntymäaika, pistekirjoitusta ja hologrammitunniste. Kortin tekstit ovat suomeksi ja englanniksi. Vammaiskortissa voi olla joissain tapauksissa myös A-merkintä. Se tarkoittaa, että henkilö tarvitsee useimmiten mukaansa avustajan tai tukihenkilön.

Kortin kääntöpuolelle on mahdollista valita symboleita, joiden avulla avun ja tuen tarpeen voi helposti kertoa.

Kelan ohjeet ja hakukaavake

Kun haet vammaiskorttia, Kela tarkistaa, onko sinulla vammaiskorttiin oikeuttava päätös. Päätöksen tulee olla voimassa. Jos sinulla on päätös, saat oikeuden tilata kortin. Sen jälkeen sinun pitää itse viimeistellä korttihakemuksesi ja tilata kortti.

VAMMAISKORTTI TUTUKSI KIERTUE TAMPEREELLA 7.11.2018 TULPPAANITALOLLA, TILAISUUS ON MAKSUTON. LISÄTIETOJA TILAISUUDESTA LÖYDÄT TÄSTÄ!

Tule vapaaehtoiseksi Hämeenlinnan bocciakisoihin

CP-liitto etsii vapaaehtoisia toimitsijoita boccian mestaruuskilpailuihin Hämeenlinnaan 29.-30. syyskuuta.

Nyt yhdistyksestämme löytyy ESKEH-kartoitusmenetelmään perehtynyt ja koulutuksen käynyt rakennetun ympäristön esteettömyyskartoittaja. Jos tarvitset apua/neuvoa asuntosi, talosi tai ympäristösi esteettömyyteen liittyvissä asioissa, ota yhteyttä Janna Maulaan, janna.maula(at)fingin.fi tai puh. 045 631 6037. Katsotaan yhdessä mitä asialle voidaan tehdä.