Pohjois-Karjalan CP-yhdistys ry

Porjois-Karjalan CP-yhdistys ry on aktiivinen toimija, joka järjestää tapahtumia ja ajanvietettä Pohjois-Karjalan alueella.

Hae jäseneksi

Yhdistyksen toiminta

Pohjois-Karjalan CP-yhdistys ry toimii Pohjois-Karjalan maakunnan alueella. Yhdistyksen tarkoituksena on parantaa cp-, mmc- ja hydrokefaliavammaisten asemaa yhteiskunnassa, ja tarjota mahdollisuuksia virkistys- ja harrastustoimintaan. Yhdistys toimii myös jäsentensä edunvalvojana vammaisia koskevissa kysymyksissä. Yhdistys työskentelee cp-, mmc-ja hydrokefalivammaisten etujärjestönä.

Pohjois-Karjalan CP-yhdistys ry on yksi Suomen CP-liitto ry:n 20 jäsenyhdistyksestä. Liittymällä cp-yhdistykseen saat mm. seuraavia jäsenetuja: viisi kertaa vuodessa ilmestyvän jäsenlehden, CP-lehden, mahdollisuuden osallistua erilaisille retkille ja tapahtumiin pienellä omavastuulla sekä mahdollisuuden hakea Suomen CP-liitto ry:n avustajapalvelua.

Yhdistys tekee yhteistyötä mm. Suomen CP-liitto ry:n, Joensuun kaupungin vammaisneuvoston, Joensuun vammaisia ja pitkäaikaissairaita edustavien järjestöjen neuvottelukunnan sekä Suomen Meningomyeloseele- ja Hydrokefaliavammaiset ry:n, Me Hyvät ry:n kanssa.

Pohjois-Karjalan CP-yhdistys ry                                                                              Jäsenkirje 1/2018

Hyvät jäsenet,

CP-yhdistyksemme on toiminut hyvin näinä vuosina. Se on pitänyt lippua korkealla vammaisten asioissa sekä nostanut niitä asioita esiin yhteiskunnasta, mitkä heikentävät esimerkiksi yksilön osallisuutta yhteiskunnassa toimimisessa. Lupaamme, että kannamme jatkossakin näitä asioita sydämessämme. SOTE –uudistus on ajankohtainen ja siitä on ollut paljon puhetta, mutta tietoa vähän. Olemme kuitenkin huomanneet, että on tullut uusia rajoitteita, mitkä voivat vaikuttaa vaikeavammaisen elämään. Tällaisia ovat esimerkiksi kyytikeskus ja avustajapalvelut, ja näissä asioissa yhdistyksemme tulee vaikuttamaan parhaansa mukaan.

Yhdistyksemme kaipaa myös uusia jäseniä, jotka tulisivat vaikuttamaan hallituksen toimintaan ja tuomaan uutta energiaa, iloisuutta sekä raikkautta samalla, kun toimivat hallituksen muiden ihmisten kanssa.

Jari Rummukainen

SÄÄNTÖMÄÄRÄINEN KEVÄTKOKOUS KE 28.3.2018

Sääntömääräinen kevätkokous ke 28.3. klo 17:30 ravintola Aadassa (Kauppakatu 32).  CP-liiton toiminnanjohtaja Marju Silander tulee tapaamaan jäseniämme ja kertomaan ajankohtaisista asioista.

Ilmoittautumiset 25.3.2018 mennessä email: lasse.vakkala@hotmail.com tai puh: 040 592 1715.  Kahvitarjoilu!  TERVETULOA!

AIKUISTOIMINTA

Aikuistoiminnan illanvietto Validia –talon takkahuoneella ti 20.2. klo 17.00. Omavastuu 4€, avustajat veloituksetta. Ilmoittautumiset 18.02. mennessä email. lasse.vakkala@hotmail.com tai puh: 040 592 1715.

TULOSSA SYKSYLLÄ

Retki Bomban kylpylään Nurmekseen toteutetaan elokuussa. Kyydit järjestetään. Tarkempia tietoja ilmoitamme myöhemmin. Toiveita ja kysymyksiä retkeen koskien voi kysyä sähköpostilla: kmpalvelu@hotmail.fi

SOTE -UUDISTUS JA ASIAKASKOKEMUKSET

SiunSote kerää asiakaskokemuksia palveluista. Jos huomaatte epäkohtia palveluissanne, niin palautteet kannattaa kirjoittaa osoitteeseen: anna.palaute@siunsote.fi

Syksyllä järjestämme kaikille avoimen Sote –tilaisuuden, johon tulee Sote –asiantuntija vastailemaan kysymyksiin. Tiedotamme tilaisuudesta vielä lähempänä ajankohtaa.