Pohjois-Karjalan CP-yhdistys ry

Pohjois-Karjalan CP-yhdistys ry on aktiivinen toimija, joka järjestää tapahtumia ja ajanvietettä Pohjois-Karjalan alueella.

Hae jäseneksi

Yhdistyksen toiminta

Pohjois-Karjalan CP-yhdistys ry toimii Pohjois-Karjalan maakunnan alueella. Yhdistyksen tarkoituksena on parantaa cp-, mmc- ja hydrokefaliavammaisten asemaa yhteiskunnassa, ja tarjota mahdollisuuksia virkistys- ja harrastustoimintaan. Yhdistys toimii myös jäsentensä edunvalvojana vammaisia koskevissa kysymyksissä. Yhdistys työskentelee cp-, mmc-ja hydrokefalivammaisten etujärjestönä.

Pohjois-Karjalan CP-yhdistys ry on yksi Suomen CP-liitto ry:n 20 jäsenyhdistyksestä. Liittymällä cp-yhdistykseen saat mm. seuraavia jäsenetuja: viisi kertaa vuodessa ilmestyvän jäsenlehden, CP-lehden, mahdollisuuden osallistua erilaisille retkille ja tapahtumiin pienellä omavastuulla sekä mahdollisuuden hakea Suomen CP-liitto ry:n avustajapalvelua.

Yhdistys tekee yhteistyötä mm. Suomen CP-liitto ry:n, Joensuun kaupungin vammaisneuvoston, Joensuun vammaisia ja pitkäaikaissairaita edustavien järjestöjen neuvottelukunnan sekä Suomen Meningomyeloseele- ja Hydrokefaliavammaiset ry:n, Me Hyvät ry:n kanssa.

Pohjois-Karjalan CP-yhdistys ry                                                                              Jäsenkirje 1/2018

Hyvät jäsenet,

CP-yhdistyksemme on toiminut hyvin näinä vuosina. Se on pitänyt lippua korkealla vammaisten asioissa sekä nostanut niitä asioita esiin yhteiskunnasta, mitkä heikentävät esimerkiksi yksilön osallisuutta yhteiskunnassa toimimisessa. Lupaamme, että kannamme jatkossakin näitä asioita sydämessämme. SOTE –uudistus on ajankohtainen ja siitä on ollut paljon puhetta, mutta tietoa vähän. Olemme kuitenkin huomanneet, että on tullut uusia rajoitteita, mitkä voivat vaikuttaa vaikeavammaisen elämään. Tällaisia ovat esimerkiksi kyytikeskus ja avustajapalvelut, ja näissä asioissa yhdistyksemme tulee vaikuttamaan parhaansa mukaan.

Yhdistyksemme kaipaa myös uusia jäseniä, jotka tulisivat vaikuttamaan hallituksen toimintaan ja tuomaan uutta energiaa, iloisuutta sekä raikkautta samalla, kun toimivat hallituksen muiden ihmisten kanssa.

Jari Rummukainen

AIKUISTOIMINNAN KESÄTAPAHTUMA la 16.06.2018 klo 14.00

Aikuistoiminnan kesätapahtuma Validia –talon takkahuoneella (Merimiehenkatu 36 B) la 16.6. klo 14.00. Vaapaa pääsy. 12 henkeä voidaan ottaa mukaan ilmoittautumisjärjestyksessä.
Otathan oman avustajan mukaan, jos sellaisen satut tarvitsemaan. Tarjolla on pientä purtavaa.

Ilmoittautumiset email. lasse.vakkala@hotmail.com tai puh: 040 592 1715 mennessä 15.06.2018. Palvelutalolla asuvat voivat ilmoittautua Risto Tanniselle nähdessään hänet tai email: riparei@suomi24.fi

SiunSoten vammaispalvelut

palvelunumerot vastaavat mieltä askarruttaviin kysymyksiin:

ma-pe klo 8-11 ja 12-15
puh: 013 330 5552

ti-to klo 8-15
puh: 013 330 5105

TULOSSA SYKSYLLÄ

Retki Bomban kylpylään Nurmekseen toteutetaan elokuussa. Kyydit järjestetään. Tarkempia tietoja ilmoitamme myöhemmin. Toiveita ja kysymyksiä retkeen koskien voi kysyä sähköpostilla: kmpalvelu@hotmail.fi

SOTE -UUDISTUS JA ASIAKASKOKEMUKSET

SiunSote kerää asiakaskokemuksia palveluista. Jos huomaatte epäkohtia palveluissanne, niin palautteet kannattaa kirjoittaa osoitteeseen: anna.palaute@siunsote.fi

Syksyllä järjestämme kaikille avoimen Sote –tilaisuuden, johon tulee Sote –asiantuntija vastailemaan kysymyksiin. Tiedotamme tilaisuudesta vielä lähempänä ajankohtaa.