Pohjois-Karjalan CP-yhdistys ry

Pohjois-Karjalan CP-yhdistys ry on aktiivinen toimija, joka järjestää tapahtumia ja ajanvietettä Pohjois-Karjalan alueella.

Hae jäseneksi

Yhdistyksen toiminta

Pohjois-Karjalan CP-yhdistys ry toimii Pohjois-Karjalan maakunnan alueella. Yhdistyksen tarkoituksena on parantaa cp-, mmc- ja hydrokefaliavammaisten asemaa yhteiskunnassa, ja tarjota mahdollisuuksia virkistys- ja harrastustoimintaan. Yhdistys toimii myös jäsentensä edunvalvojana vammaisia koskevissa kysymyksissä. Yhdistys työskentelee cp-, mmc-ja hydrokefalivammaisten etujärjestönä.

Pohjois-Karjalan CP-yhdistys ry on yksi Suomen CP-liitto ry:n 20 jäsenyhdistyksestä. Liittymällä cp-yhdistykseen saat mm. seuraavia jäsenetuja: viisi kertaa vuodessa ilmestyvän jäsenlehden, CP-lehden, mahdollisuuden osallistua erilaisille retkille ja tapahtumiin pienellä omavastuulla sekä mahdollisuuden hakea Suomen CP-liitto ry:n avustajapalvelua.

Yhdistys tekee yhteistyötä mm. Suomen CP-liitto ry:n, Joensuun kaupungin vammaisneuvoston, Joensuun vammaisia ja pitkäaikaissairaita edustavien järjestöjen neuvottelukunnan sekä Suomen Meningomyeloseele- ja Hydrokefaliavammaiset ry:n, Me Hyvät ry:n kanssa.

Pohjois-Karjalan CP-yhdistys ry                                                                              Jäsenkirje 1/2018

Hyvät jäsenet,

CP-yhdistyksemme on toiminut hyvin näinä vuosina. Se on pitänyt lippua korkealla vammaisten asioissa sekä nostanut niitä asioita esiin yhteiskunnasta, mitkä heikentävät esimerkiksi yksilön osallisuutta yhteiskunnassa toimimisessa. Lupaamme, että kannamme jatkossakin näitä asioita sydämessämme. SOTE –uudistus on ajankohtainen ja siitä on ollut paljon puhetta, mutta tietoa vähän. Olemme kuitenkin huomanneet, että on tullut uusia rajoitteita, mitkä voivat vaikuttaa vaikeavammaisen elämään. Tällaisia ovat esimerkiksi kyytikeskus ja avustajapalvelut, ja näissä asioissa yhdistyksemme tulee vaikuttamaan parhaansa mukaan.

Yhdistyksemme kaipaa myös uusia jäseniä, jotka tulisivat vaikuttamaan hallituksen toimintaan ja tuomaan uutta energiaa, iloisuutta sekä raikkautta samalla, kun toimivat hallituksen muiden ihmisten kanssa.

Jari Rummukainen

SiunSoten vammaispalvelut

palvelunumerot vastaavat mieltä askarruttaviin kysymyksiin:

ma-pe klo 8-11 ja 12-15
puh: 013 330 5552

ti-to klo 8-15
puh: 013 330 5105

KANSALAISOPISTON KURSSEJA

Kursseille voi ilmoittautua ti 20.3. alkaen osoitteessa: www.opistopalvelut.fi/joensuu tai puhelimitse numeroon 013 3375929.

SOVELTAVAT PALLO- JA PIHAPELIT

Kurssilla pelataan erilaisia sovellettuja pallo-ja pihapelejä. Kurssi on suunnattu liikunnassa erityistä tukea tarvitseville nuorille ja aikuisille. Tuntisisällöt sovitaan yhdessä opettajan kanssa. Avustaja ryhmään maksutta. Kurssi toteutetaan yhteistyössä Joensuun liikuntapalveluiden kanssa.

Ilmoittautuminen alkaa: 20.3.2018 9:00:00

Opettaja: Päivi Hamunen

Paikkatilanne: Osallistujamaksimi 12, kurssilla on tilaa.

Opetuspaikka: Opistotalo, liikuntasali, Papinkatu 3, 80110 Joensuu

Päivä ja kello: To: 17.30-18.30

Kevätlukukausi: 17.5.2018 - 21.6.2018 (8 oppituntia)

Kurssimaksu: 25,00 €

SOVELTAVA TANSSIMIX

Tanssimix kurssilla tanssitaan afroa/lattareita, luovaa tanssia sekä lavatansseja sovelletusti. Kurssi on suunnattu liikunnassa erityistä tukea tarvitseville nuorille ja aikuisille. Osallistuminen ei vaadi aiempaa tanssikokemusta. Kurssi toteutetaan yhteistyössä Joensuun liikuntapalveluiden kanssa.

Ilmoittautuminen alkaa: 20.3.2018 9:00:00

Opettaja: eri opettajia Useita

Paikkatilanne: Osallistujamaksimi 15, kurssilla on tilaa.

Opetuspaikka: Vesikko, aerobic-sali, Uimarintie 1 , 80110 Joensuu

Päivä ja kello: Ke: 16.30-17.30

Kevätlukukausi: 25.4.2018 - 13.6.2018 (10.5 oppituntia)

Kurssimaksu: 28,00 €

TULOSSA SYKSYLLÄ

Retki Bomban kylpylään Nurmekseen toteutetaan elokuussa. Kyydit järjestetään. Tarkempia tietoja ilmoitamme myöhemmin. Toiveita ja kysymyksiä retkeen koskien voi kysyä sähköpostilla: kmpalvelu@hotmail.fi

SOTE -UUDISTUS JA ASIAKASKOKEMUKSET

SiunSote kerää asiakaskokemuksia palveluista. Jos huomaatte epäkohtia palveluissanne, niin palautteet kannattaa kirjoittaa osoitteeseen: anna.palaute@siunsote.fi

Syksyllä järjestämme kaikille avoimen Sote –tilaisuuden, johon tulee Sote –asiantuntija vastailemaan kysymyksiin. Tiedotamme tilaisuudesta vielä lähempänä ajankohtaa.