RÄFSÖN LEIRI

LEIRI PERUTTU, HAKIJOITA OLI LIIAN VÄHÄN.

Räfsö leirin ajankohta on 8-11.8.2018 .(www.rafso.fi)

Muista hakea leirille 12.6. mennessä täyttämällä ja lähettämällä alla olevan lomakkeen Uudenmaan Cp-yhdistyksen toimistolle joko postitse tai sähköpostitse skannattuna
uudenmaancpyhdistys@outlook.com

Lataa hakulomake  Räfsö leirilomake18

Räfsö kesäleiri 2018

Leirille voi osallistua nuori/aikuinen vammainen yhdistyksen jäsen yksin, sisaruksen tai ystävän kanssa. Pyörätuoli tai muu apuväline ei ole este osallistumiselle.

Leirin omavastuu on 80 €/leiriläinen. Avustajien leirimaksu on 100 €. Hinta sisältää kaikki muut, paitsi matkan Motaleffin rantaan Kirkkonummelle, mistä yhteiskuljetus lähtee (ajo-ohje alempana). Jokainen leiriläinen tulee omalla kyydillä sinne. Leiriohjaajana on Aura Kaskisydän. Lisätietoa yhdistyksen toimistolta 050 377 6117 tai 09 466 033.

RÄFSÖ

Matka tehdään vesiteitse sisäsaaristossa ja kestää noin 10 min. Räfsö on saari, joka sijaitsee Kirkkonummella. Saaren omistaa Kirkkonummen seurakuntayhtymä

mökkikkylä

Räfsön saaressa on 2 mökkikylää. Mökit ovat neljän hengen mökkejä. Varustetaso on vaatimaton,  mökeissä on tyynyt ja täkit, omat liinavaatteet tuo jokainen tullessaan.

Ruokailu tapahtuu viereisessä talossa. Illalla talo on meidän käytössä.

Saaressa on rantasauna ja soutuveneitä ja kanootteja joita saa lainata, mutta saaressa on kaksi purjealusta, joilla voi tehdä retken Porkkalan kaupalle (Porkkala Marin).

Mitä Räfsössä voi tehdä?

Tekemistä riittää, pihapiiri on tasainen ja pitkin saarta menee valaistuja kävelyteitä. Eli mökkikylässä on sähköt ja juokseva vesi, suihkut. WC on erillisessä rakennuksessa. Grillipaikkoja löytyy useampia, joten voi mennä iltanuotiolle paistamaan vaikka lettuja. Soutuveneitä saa lainata ja niillä voi mennä vaikka ongelle. Rantasaunakin löytyy ja mereen voi pulahtaa.

Ajo-ohjeet löytyvät myös Räfsön saaren kotisivuilta www.rafso.fi  ja valitse vasemmasta palkista kohta sijainti.

AJO-OHJE:Helsingistä tultaessa ajetaan LÄNSIVÄYLÄÄ  jatkuu JORVAKSENTIENÄ (tienumero 51), Hesasta reilun 20 km päästä tulee vasemmalle kyltti jossa  lukee PORKKALAN NIEMI 19

PORKALA UDDE 19. Porkkalantietä ajetaan noin 14 km, jolloin käännytään vasemmalle BÖLENTIELLE. Ajetaan Bölentietä ja sen haarautuessa ITÄISTÄ BÖLENTIETÄ yhteensä noin 2 km, kunnes käännytään vasemmalle LÅNGHOLMINTIELLE. Långholmintietä ajetaan eteenpäin muutamia kymmeniä metrejä ja käännytään oikealle LÅNGHOLMINPOLULLE, jota jatketaan noin 200 m, kunnes tullaan puomille missä lukee KIRKKONUMMEN SEURAKUNTAYHTYMÄ / KYRKSLÄTT KYRKLIGA SAMFÄLLIGHET / YKSITYINEN ALUE / PRIVAT OMRÅDE.

Aja parkkipaikalle joka on oikealle.  OLET PERILLÄ.  TERVETULOA.