RÄFSÖN LEIRI

Räfsö leiri ajankohta on tänä vuonna 19. – 22.6.2017.(www.rafso.fi)

Muista hakea leirille 31.5. mennessä täyttämällä ja lähettämällä alla olevan lomakkeen Uudenmaan Cp-yhdistyksen toimistolle joko postitse tai sähköpostitse skannattuna
uudenmaan.cp-yhdistys(a)Kolumbus.fi
Löydät hakulomakkeen myös maaliskuun loppupuolella ilmestyvästä Jäsentiedotteestamme 1/2017.

Lataa hakulomake tästä

RÄFSÖ

Merimatka saareen kuljetaan ”lotjalla” jonka nimi on Christine.

Matka on sisäsaaristoa ja kestää noin 10 min.

mökkikkylä

Räfsön saaressa on 2 mökkikylää. Mökit ovat neljän hengen mökkejä. Varustetaso on vaatimaton,  mökeissä on tyynyt ja täkit, omat liinavaatteet tuo jokainen tullessaan.

Ruokailu tapahtuu viereisessä talossa. Illalla talo on meidän käytössä.

Saaressa on rantasauna ja soutuveneitä ja kanootteja joita saa lainata, mutta saaressa on kaksi purjealusta, joilla voi tehdä retken Porkkalan kaupalle (Porkkala Marin).

Mitä Räfsössä voi tehdä?

Tekemistä riittää, pihapiiri on tasainen ja pitkin saarta menee valaistuja kävelyteitä. Eli mökkikylässä on sähköt ja juokseva vesi, suihkut. wc on erillisessä rakennuksessa. Grillipaikkoja löytyy useampia, joten voi mennä iltanuotille paistamaan vaikka lettuja. Soutuveneitä voi lainata ja niillä voi mennä vaikka ongelle. Rantasaunakin löytyy ja mereen voi pulahtaa.

Leirille voi osallistua myös sisaruksen tai ystävän kanssa.  Pyörätuoli ei ole este osallistumiselle.

Jokainen tulee omalla kyydillä Motaleffin rantaan mistä yhteiskuljetus saareen alkaa.

Ajo-ohjeet löytyvät myös Räfsön saaren kotisivuilta www.rafso.fi  ja valitse vasemmasta palkista kohta sijainti.

AJO-OHJE:Helsingistä tultaessa ajetaan LÄNSIVÄYLÄÄ  jatkuu JORVAKSENTIENÄ (tienumero 51), Hesasta reilun 20 km päästä tulee vasemmalle kyltti jossa  lukee PORKKALAN NIEMI 19

PORKALA UDDE 19. Porkkalantietä ajetaan noin 14 km, jolloin käännytään vasemmalle BÖLENTIELLE. Ajetaan Bölentietä ja sen haarautuessa ITÄISTÄ BÖLENTIETÄ yhteensä noin 2 km, kunnes käännytään vasemmalle LÅNGHOLMINTIELLE. Långholmintietä ajetaan eteenpäin muutamia kymmeniä metrejä ja käännytään oikealle LÅNGHOLMINPOLULLE, jota jatketaan noin 200 m, kunnes tullaan puomille missä lukee KIRKKONUMMEN SEURAKUNTAYHTYMÄ / KYRKSLÄTT KYRKLIGA SAMFÄLLIGHET / YKSITYINEN ALUE / PRIVAT OMRÅDE.

Aja parkkipaikalle joka on oikealle.  OLET PERILLÄ.  TERVETULOA.